Iubirea vs. egoism

Posted by HSM on 24.2.11

Iubirea adevarată,necondiţionată există. Ea poate fi exprimată într-un mod general, pentru toate formele de iubire. Fie că e vorba despre iubirea de sine, iubirea maternală, paternală, fraternală, intimă sau amicală, iubirea necondiţiontă se exprimă în acelaşi mod.

Există mai multe moduri de a recunoaşte această iubire.
IUBIREA DE SINE
-A-mi acorda dreptul de a fi ceea ce sunt, în fiecare moment, chiar dacă nu sunt ceea ce vreau să fiu (de exemplu: să fiu nerăbdător, mincinos etc).
-Să-mi accept diferenţele faţă de ceilalţi, fără nici o judecată.
-Să fiu în stare să-mi fac pe plac, chiar dacă cred că nu merit acest lucru.
-Să îmi acord dreptul de a fi uman (ex. să am temeri, slăbiciuni, limite).
-Să îmi reamintesc că tot ceea ce trăim este o experienţă, nu o eroare (lucru care evită judecata).
-Să îmi las inima să hotărască în loc să ţin cont de noţiunea de bine şi de rău, sugerată de ceilalţi.
-Să învăţ din fiecare experienţă, în loc să mă condamn.
-Să observ ceea ce se întâmplă chiar dacă există o voce interioară care nu este de acord.
-Să îmi reamintesc că nimeni nu se poate ocupa de fericirea mea, că eu sunt singura persoană responsabilă pentru ceea ce mi se întâmplă.

IUBIREA FAŢĂ DE CEILALŢI
-Să le acord dreptul să fie ceea ce sunt, în fiecare moment, mai ales când nu sunt aşa cum aş vrea eu să fie.
-Să accept diferenţa celorlalţi fără să îi judec.
-Să dau sfaturi celorlalţi fără să aştept nimic în schimb.
-Să le acord dreptul de a fi umani (ex. să aibă frici, slăbiciuni, limite).
-Să le permit să decidă singuri, mai ales atunci când cred că este vorba despre o decizie inacceptabilă.
-Să îmi reamintesc că fiecare persoană are nevoie să trăiască experienăe diferite, în funcăie de propriul său plan de viaţă.
-Să îi las să îşi trăiască experienţele şi să îşi asume consecinţele.
-Să formulez cereri fără aşteptări(ex. să ştiu că sunt iubit chiar dacă celălalt îmi spune nu).
-Să ţin cont de faptul că o aşteptare este legitimă doar atunci când există o înţelegere clară între două persoane.
-Să îi observ pe ceilalţi, mai degrabă decât să îi judec sau să îi critic.
-Să ţin minte că nu pot face pe altcineva fericit, acesta fiind singurul responsabil de fericirea lui.

Este interesant faptul că multe persoane cred că definiţia iubirii adevărate este de fapt definiţia egoismului. Sunt convinşi că a te gândi la tine ţnainte de a te gîndi la ceilalţi înseamnă EGOISM.
De fapt a fi egost înseamnă A VREA CA CELĂLALT SĂ SE OCUPE DE NEVOILE NOASTRE, ÎNAINTE DE NEVOILE LUI, să iei ceva asupra ta, în detrimentul celuilalt, să crezi că ceilalşi sunt responsabili de propria ta fericire. Este deci exact contariul iubirii adevărate.